BMW MINI Rolls-Royce

Şase premiere naţionale BMW Motorrad şi Husqvarna Motorcycles la SMAEB 2012

20.04.2012

 

Cele două mărci de motociclete ale BMW Group, BMW Motorrad și Husqvarna, vor avea pentru prima dată o prezență comună în cadrul Salonului de Motociclete, Accesorii și Echipamente București (SMAEB) 2012. Pe o suprafață de 260 metri pătrați vor expuse 35 motociclete, din care 6 premiere naționale. Efortul comun aparține BMW Group România, importatorul pentru BMW Motorrad în România și Automobile Bavaria, importatorul oficial pentru Husqvarna Motorcycles și dealerul autorizat pentru motocicletele BMW si Husqvarna.


 

Cu 72 motociclete livrate în 2011 (+14% față de 2010, 63 unități), BMW Motorrad ocupă prima poziție pe piața locaIă de motociclete de peste 500 cmc cu o cotă de piață de 35%. Performanța se datorează și unicului dealer, Automobile Bavaria Group, cel care și-a extins portofoliul de mărci cu Husqvarna Motorcycles în dublă calitate de importator și dealer.

BMW Motorrad – 25 de motociclete, 5 premiere naționale
BMW Motorrad are o prezență extinsă, cu 25 de motociclete , din care 5 premiere naționale. Cu ocazia SAMEB debutează două modele noi – S 1000 RR și F 800 R , precum și trei ediții speciale – G 650 GS Sertao, R 1200 GS Rallye și K 1300 R. Standul oferă oportunitatea pasionaților să descopere varietatea de modele BMW Motorrad – de la versiunile accesibile pentru enduro precum G 650GS până la tourer-ul vârf de gamă al BMW Motorrad, K 1600 GTL, echipat cu remarcabilul motor cu șase cilindri în linie.

Cu ocazai saolnului, BMW Motorrad lansează și noul website pentru România. Acesta include o prezentare completă a ofertei BMW Motorrad într-un format nou, cu mai multe informații dar și într-o formă deosebit de atractivă. „Am adus pagina noastră on-line la cele mai noi standarde de prezentare ale mărcii. Utilizatorii au la dispoziție informații extinse, actualizate la zi, totul prezentat într-o formulă cu mult conținut video,” a explicat Ionuț Bâtu, Country Manager România și Bulgaria.

BMW S 1000 RR
După doar doi ani de la lansarea din 2009, BMW Motorrad prezintă acum modelul revizuit al acestei motociclete supersport de succes, acum cu multe detalii optimizate. Principalele obiective au fost creșterea preciziei direcției și agilității, precum și un design care să inspire mai multă putere. Noua dezvoltare include și experiența acumulată cu acest model pe circuit, atât în Campionatul Mondial de Superbike, cât și în campionate regionale și naționale unde această motocicletă s-a dovedit foarte populară. De altfel, în ultimii doi ani, campionul RO.

SBK s-a impus cu un BMW S 1000 RR.
Ca și predecesorul său, noul RR nu face niciun compromis, oferind cel mai înalt nivel de caracter sportiv și de dinamică de condus. Caracteristicile convingătoare ale noului S 1000 RR sunt manevrarea sa îmbunătățită, stabilitatea absolută la condus, performanța supremă a motorului, dar și ușurința în utilizarea cotidiană. Cel mai înalt nivel de siguranță activă este asigurat de sistemul de frânare cel mai avansat din prezent de pe piață, ABS-ul BMW Motorrad Race. La accelerare, conducătorul este sprijinit de sistemul DTC – Controlul dinamic al tracțiunii. Ambele sisteme au fost optimizate pentru a interacționa perfect unul cu celălalt.
Nu au fost făcute modificări la puterea superioară a motorului de 142 kW (193 CP), cu o greutate de doar 204 kilograme, inclusiv combustibil 90% (greutate 206,5 kg cu ABS Race).

BMW F 800 R
De la lansarea sa pe piață în mai 2009, modelul BMW F 800 R a oferit agilitate impresionantă, cifre de performanță sportive și manevrarea vioaie, împreună cu un consum de combustibil foarte redus. La timp pentru începutul anului 2012, micul roadster BMW Motorrad primește o schimbare de aspect. Din punct de vedere tehnic, noul F 800 R își va menține conceptul bine demonstrat.


Motorul de doi cilindri în linie răcit cu lichid, cu o capacitate de 798 cc,dispune de tehnolgoia cu 4 supape. Motorul oferă un răspuns spontan și un nivel scăzut al consumului de combustibil. Puterea motorului este de 64 kW/ 87 CP la 8.000 rpm și produce un cuplu maxim de 86 Nm la 6.000 rpm.


Chiar mai mult decât înainte, imaginea sportivă și agilitatea modelului BMW F 800 R sunt reflectate acum în designul său extrem de dinamic. Secțiunile ornamentelor laterale față au fost reproiectate. Acestea sunt și capace de radiator și sunt acum finisate în culoarea caroseriei, la fel ca și protecțiile față pentru noroi. Mai mult, cursa suspensiei lonjeronului spate este finisată în roșu pentru a sublinia caracterul sportiv al acestei motociclete adevărate. Parbrizul sport finisat în culoarea caroseriei, precum și semnalizatoarele albe fac acum parte din echiparea standard a noului F 800 R.

BMW G 650 GS Sertao
Cu noul BMW G 650 GS Sertão, BMW Motorrad a adăugat un capitol nou, sportiv, la istoria motoarelor cu un singur cilindru din familia BMW GS. În timp ce modelul G 650 GS a încântat conducătorii cu statura sa off-road puternică și viguroasă, G 650 GS Sertão promite caracteristici chiar mai sportive, capacități off-road chiar mai mari și o dorință mai puternică pentru aventură. Şi toate acestea fără niciun sacrificiu adus virtuților stabilite de motorul BMW rezistent cu un singur cilindru, precum spiritul practic zilnic, raportul calitate-preț atrăgător și proprietățile jucăușe de condus.

Privind partea tehnică, noul G 650 GS Sertão utilizează motorul deja consacrat răcit cu lichid, de mare cuplu, cu un singur cilindru, al modelului G 650 GS cu două axe cu came, injecție și aprindere dublă. Cilindreea de 652 cc oferă 35 kW (48 CP) la 6.500 rpm și un cuplu maxim de 60 Nm la 5.000 rpm. Ca opțiuni sunt incluse reducerea puterii la 25 kW (34 CP) la 6.500 rpm și 47 Nm la 4.500 rpm.

R 1200 GS Rallye
Excursii prelungite, călătorii pe distanțe lungi și chiar călătorii în locuri depărtate ale planetei trec precum un fir prin istoria modelului BMW GS, la fel ca și spectaculoasele raliuri de aventură și ca succesele sportive remarcabile, așa cum a fost cele șase victorii în Dakar. Toate acestea își găsesc acum mărturia supremă în modelul special R.
Părți ale caroseriei în Alb Alpine, grafică în culorile legendare BMW Motorrad Motorsport, precum și furca și motorul în negru îi oferă modelului R 1200 GS Rallye caracterul său sportiv, aventuros. Brațul oscilant Paralever în Gri Asphalt metalizat, capacele capului de cilindru în Gri Granit metalizat și un sistem de evacuare integral cromat oferă un contrast puternic. Un element distinctiv special este reprezentat de finisajul în Roșu Magma al cadrului spate.


Aspectul sportiv al acestui enduro de 81 kW/ 110 CP pentru călătorii este subliniat de scaunul în negru și alb. Jantele cu spițe Cross-spoke, mânerele încălzite, protecțiile pentru mâini în alb, suportul pentru geantă, computerul de bord, ajustarea electronică a suspensiei Enduro ESA fac din acest model GS extraordinar unul pentru o gamă foarte largă de utilizări.
Evidențierile modelului special BMW R 1200 GS Rallye:

  • părți ale caroseriei vopsite în Alb Alpine;
  • grafică în culorile BMW Motorrad Motorsport;
  • tuburile suportului/ slider-ului furcii cu linii în negru;
  • motor cu linii în negru;
  • cadru spate cu linii în Roșu Magma;
  • braț oscilant (Paralever) cu linii în Gri Asphalt metalizat;
  • capacele capului de cilindru în Gri Granit metalizat;
  • scaun în alb și negru;
  • Enduro ESA;
  • sistem de evacuare complet cromat;
  • jante cu spițe Cross-spoke;
  • mânere încălzite;
  • protecții pentru mâini în alb;
  • computer de bord.


K 1300 R
Se mândrește cu un motor de 127 kW (173 CP) și cu o greutate de numai 243 kg, inclusiv combustibil. Acest roadster K 1300 R de este unul din cele mai puternice motociclete din acest segment, cu o dinamică de condus remarcabilă.

Finisajul exclusiv al modelului special K 1300 R subliniază aspectul puternic și spatele viguros și sportiv ale acestei motociclete atletice adevărate. În același timp, combinația de Gri Ostra mat metalizat și Negru Sapphire metalizat subliniază masculinitatea fără compromisuri a acestui roadster puternic.
Acest model special are de asemenea un spoiler de carbon de înaltă calitate pentru motor, pentru a susține pretențiile sale dinamice de condus

Husqvarna Motorcycles – individualismul la superlativ
Zece motociclete vor fi expuse la standul Husqvarna Motorcycles. ”Cea mai importantă premieră pentru Husqvarna Motorcycles va fi motocicleta NUDA 900 R. Tot la Husqvarna, vor fi prezente Şi campioanele en titre de anul trecut, TE250 Şi TE310, alături de noul model TE449,” a declarat Emanuel Ştefan, directorul departamentului moto din cadrul Automobile Bavaria Group. ”De asemenea, vom prezenta și gama de motociclete pentru copii, juniori și entry-level de 125 de centimetri cubi ce pot fi conduse cu permis A1 pentru categoria de vârstă 16-18 ani,” a mai spus Ştefan.


Husqvarna Motorcycles, legendarul producător de origine suedeză cu o istorie de 109 ani, produce motociclete de clasă motocross, enduro și supermoto. Divizia moto a grupului suedez Husqvarna a fost cumpărată în anul 1987 de producătorul italian de motociclete Cagiva. În anul 2007, BMW Group a preluat Husqvarna Motorcycles. Compania funcționează în continuare în uzina din localitatea Varese, Italia.

Husqvarna NUDA 900 R
Cu un aspect nou și rebel, Husqvarna NUDA 900 R denotă un sens agil al dinamicii sportive și este prima motocicletă de șosea care îmbină priceperea inginerească a BMW Group cu eleganța specific italienească. Dezvoltată în același studio “Centro Stile”" din Milano, NUDA 900 R iese în evidență printr-un nivel înalt de sportivitate, prin aspectul dinamic și printr-un nivel ridicat de calitate specific clasei premium.


Prin designul său minimalist, fiecare element definește exteriorul atletic ce conferă motocicletei o tensiune dinamică unică. Limbajul formal caracteristic se regăsește și la coada cu design aerodinamic, care dă impresia de motocicletă de curse. Husqvarna NUDA 900 R transmite un mesaj clar că performanța, stilul și confortul pot fi îmbinate cu succes în construcția unei motociclete.

Husqvarna TE449
În plus față de modificările de natură estetică, a fost crescută ergonomia în utilizare, există un cadru întărit cu 25CrMo4 și o instalație electrică simplificată pentru reducerea greutății. Acum noile furci Kayaba de 48 mm sunt combinate cu mono-shock-ul Kayaba ce asigură suspensia progresivă, atât față, cât și spate. Aceste modificări au ca rezultat concentrarea mai bună a greutății și obținerea unei tracțiuni superioare la roată. Coaxial Traction System rămâne un aspect unic prin care forța de tracțiune se păstrează neschimbată pe toată cursa de compresie a suspensiei spate. Frânele Brembo sunt acum standard cu un disc față de 260 mm. Injecția Keihin cu dublă clapetă de accelerație, corelată cu evacuarea Akrapovic, a condus la o curbă liniară de putere ajutată din plin de un nou sistem de răcire.

Husqvarna TE310
Echilibrul deosebit între puterea motorului, greutate și manevrabilitate au condus la un rezultat legendar. TE310 este arma aleasă de campionul Antoine Meo, care a câștigat titlul mondial de Enduro E1 în 2011 și a  reușit să se impună în fața competitorilor cu motoare considerabil mai puternice de până la 450 cc. Cu un motor ce cântărește numai 22 kg, asortat cu suspensiile progresive de la Kayaba, frâne Brembo, injecție Mikuni cu două mappinguri selectabile de la buton, arsenalul de luptă al lui TE310 este unul redutabil.