BMW MINI Rolls-Royce

20 de ani de BMW în România. Automobile Bavaria aniversează 20 de ani de la deschiderea primei reprezentanţe oficiale BMW în ţară, în anul 1994.

30.09.2014


Cu aceasta ocazie a fost prezentat în avanpremieră pentru România modelul BMW i8.

Luni, 29 septembrie 2014, Ateneul Român a găzduit peste 700 de invitaţi, reprezentanţi ai Casei Regale a României, ambasadori, personalităţi ale vieţii politice, culturale şi mediului de afaceri, jurnalişti, pasionaţi ai mărcii BMW, reunite pentru a sărbători prezenţa în România, timp de două decenii, a celei mai de succes mărci de automobile premium din lume.

 

Anul 1994 marchează începutul unei poveşti de succes în business-ul românesc, poveste scrisă alături de BMW de un român de origine germană, Michael Schmidt, întors acasă pentru a susţine dezvoltarea comunităţii din care făcea parte. Astfel, fondatorul Automobile Bavaria Group deschide primul birou BMW în România, cu 3 angajaţi şi 11 automobile vândute în anul respectiv. Printr-o asociere fericită de repere valorice comune, parteneriatul dintre BMW şi Automobile Bavaria a scris de-a lungul anilor pagini de istorie automobilistică în România. Reţeaua de dealeri creată cuprinde acum 11 locaţii (showroom-uri şi service BMW) în diverse regiuni ale ţarii, singurul service Rolls-Royce pe o rază de 1000 de kilometri (localizat în Băneasa), o reprezentanţă şi trei service-uri MINI, o divizie BMW Motorrad, cinci dealeri BMW în Germania şi primul service BMW Advanced Body Repair inaugurat anul acesta in Otopeni.

 

În cadrul galei aniversare Automobile Bavaria - 20 de ani, publicul a asistat la un spectacol susţinut de Camerata Regală şi London Quartet, nu înainte de mesajele de întampinare primite din partea d-lui. Michael Schmidt, Preşedinte al Automobile Bavaria Group şi ale d-lui. Dr. Andrea Castronovo, Președinte BMW Group Europa Centrală și de Sud-Est.

Un moment special a avut loc la dezvelirea modelului BMW i8 precedat de reprezentaţia maestrului naist Nicolae Voiculeţ, celebru pe mapamond pentru măiestria sa.

 

În contextul aniversării celor două decenii de activitate, Dr.Andrea Castronovo - Președinte BMW Group Europa Centrală și de Sud-Est a declarat: “Automobile Bavaria a avut mereu o preocupare constantă faţă de dezvoltarea reţelei proprii de dealership-uri BMW în România şi de aceea dorim să îi felicităm pentru investiţiile semnificative pe care grupul le-a făcut în principalele oraşe din ţară, din Constanţa până la Timişoara, contribuind astfel nu doar la dezvoltarea unui business sănătos ci şi la crearea de noi locuri de muncă şi la dezvoltarea economică autohtonă.

 

Pe lângă activităţile legate de mărcile BMW, BMW M, MINI, Rolls-Royce şi Motorrad, suntem bucuroşi să vă anunţăm că Automobile Bavaria se va extinde incuzând între mărcile pe care le comercializează şi gama BMW i. În curând Automobile Bavaria va deveni dealer şi service autorizat pentru automobilele BMW i. Bucureşti este cel de-al şaselea oraş din Uniunea Europeană, ca mărime, de aceea prezenţa BMW i în ţară o considerăm justificată. Aşadar privim către viitor cu încredere pentru o nouă poveste de succes a BMW în România.

 

Dl.Michael Schmidt, preşedintele Automobile Bavaria Group a declarat: În 1993 eram la părinții mei în Germania de Crăciun și m-am întâlnit cu un prieten care lucra la centrul de cercetare al BMW; acesta mi-a povestit despre intenția concernului de a lansa marca în România.

 

La 1 aprilie am început activitatea de distribuție a BMW în România. Am pornit cu un birou în singurul centru de afaceri din București și am vândut 11 mașini cu ajutorul a trei angajați.

 

Astăzi, după 20 de ani, Grupul Automobile Bavaria are peste 600 de angajați și 15 dealeri în două țări.

 

Faptul că am rămas în România și am investit aici în ultimii 20 ani, este o dovadă încrederii mele în această piață și în mărcile pe care le reprezentăm.”

Printre personalităţile invitate la eveniment îi putem remarca pe Ilie Năstase, Gheorghe Hagi, ASR Principele Radu şi Gabriel Liiceanu, unii dintre cei mai cunoscuţi parteneri şi ambasadori ai mărcii în ţara noastră.

 

ASR Principele Radu a transmis următorul mesaj din partea Casei Regale a României: “ Întreaga familie regală a privit cu admiraţie activitatea domiilor voastre din ultimii ani. În 1997 când Majestatea Sa se întorcea în România, compania dumneavoastră a oferit suportul logistic pentru prima vizită de Paşti în comunităţile din ţară. De atunci, de 17 ani încoace, fiecare din deplasările noastre în ţara şi uneori în afara ţării au fost făcute în parteneriat cu compania dumneavoastră. Sunt flatat de faptul că am fost ales să fiu vocea întregii familii pentru a vă felicita şi a vă ura, pentru urmatorii 20 de ani, la fel de multă inspiraţie şi success.”

Gheorghe Hagi, ambasador al mărcii BMW în România: “Doresc să-i mulţumesc lui Michael Schmidt în numele copiilor de la Academie, pentru faptul că aveti grijă de noi. La multi ani, tot ce vă doriţi şi să încercaţi să ramâneţi cei mai buni!”

 

Ilie Năstase: “Sunt mândru că sunt ambasadorul Automobile Bavaria de aproape zece ani, le doresc mult succes şi sper ca peste alţi 10 ani să ne păstrăm poziţia de leader pe piaţa românească.”  

 

Gabriel Liiceanu: “ Pentru bucuria de a-mi fi regăsit copilaria conducând un BMW, eu îi sunt foarte recunoscător domnului Michael Schmidt, cel care a pus pe picioare BMW-ul în România.”

În a doua parte a galei aniversare, Automobile Bavaria a pregătit o serie de surprize invitaţilor prin prezentarea în premieră a modelelor cu propulsie electrică BMW i3 şi BMW i8, a noului BMW Seria 2 Active Tourer – primul model BMW cu tracţiune faţă, precum şi a modelului Rolls-Royce Wraith.


BMW i8 – pentru prima data în România

Automobile Bavaria a prezentat în premieră în Romania, noul BMW i8, unul dintre cele mai spectaculoase automobile create vreodată de BMW. Tehnologia inovatoare a şasiului garantează performanţe de maşină sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri per 100 km. Pentru atingerea acestor performanţe, BMW i8 foloseşte un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de două motoare electrice, un propulsor pe benzină de 1,5 litri şi 170 kW/231 CP şi două cutii de viteză pentru o acceleraţie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în funcţie de situaţie.

Noul BMW i8 se remarcă şi prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se bazează pe o structură BMW LifeDrive, care combină un şasiu de aluminiu cu o caroserie realizată din fibră de carbon. Gama extinsă de materiale ultrauşoare, care include, de exemplu pentru lunetă, sticlă ranforsată chimic similară celei folosite la telefoanele mobile, asigură o masă totală de sub 1500 kg, remarcabilă pentru un automobil plug-in hybrid.


Alte modele prezentate:

BMW i3 pastrează plăcerea condusului specifică mărcii şi o amprentă de mediu minimă, confirmată oficial. O dată cu lansarea pe piață primul model electric produs în serie de BMW Group din partea inspectorilor independenţi a primit certificatul ISO 14040/14044 pentru amprenta asupra mediului pe tot ciclul de viață al produsului, în timpul producţiei, utilizării şi reciclării ulterioare. Declaraţia de Validare pentru BMW i3, acordată pentru amprenta de mediu a produsului de către Inspectoratul Tehnic TÜV SÜD, confirmă metodele şi rezultatele analizelor relevante. Prin comparaţie cu automobilele convenţionale de aceleaşi dimensiuni şi performanţe, potenţialul BMW i3 de a produce gaze de seră este redus cu valori cuprinse între 30% şi peste 50%.

 

Inovaţiile realizate la BMW i3 cuprind arhitectura LifeDrive unică - celulă a pasagerilor produsă din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi şasiu din aluminiu pentru montarea motorului, şasiului, acumulatorului şi structurilor de rezistenţă.

 

Pielea argăsită cu extract natural din frunze de măslin, lemnul prelucrat ecologic din pepiniere europene certificate şi utilizarea vastă a fibrelor naturale în panoul de instrumente şi panourile uşilor contribuie la o amprentă de mediu minimă. 25% din masa fiecărui plastic utilizat în interior şi a termoplasticului de la exterior provine din materiale reciclate sau materii prime regenerabile.

 

BMW Seria 2 Active Tourer în România

BMW are o lungă tradiţie în a oferi experienţa specială a mărcii în segmente absolut noi, cu mult succes. Familia de modele BMW M şi BMW X sunt, cu siguranţă, cel mai bun exemplu. BMW Seria 2 Active Tourer deschide dezvoltarea mărcii, încă o dată, într-o direcţie absolut nouă.

 

Această abordare oferă potenţialul unei noi categorii de clienţi: “Cine credem că se va îndrăgosti de maşină? Mamele, în primul rând; întreaga maşină este gândită să fie foarte funcţională şi confortabilă pentru copiii de orice vârstă. Familiile tinere, active, care ies mult în natură, împreună cu copiii, credem că vor fi altă categorie de viitori conducători ai BMW Seria 2 Active Tourer; automobilul este foarte versatil şi spaţios şi permite transportul sau amplasarea uşoară de biciclete, cărucioare, rachete de tenis, genţi de picnic – orice înseamnă bucurie în natură. Nu în ultimul rând, credem că noul BMW Seria 2 Active Tourer se va potrivi pentru familiile ale căror copii sunt deja studenţi sau nu mai stau în casa părinţilor; această categorie de clienţi este în creştere în România. Estimăm că finanţarea foarte avantajoasă îi va putea aduce pe noii clienţi în showroomurile BMW, pentru un drive test,” a declarat Nina Brătfălean, Marketing Manager BMW Group România.

 

Noul BMW 218i Active Tourer este primul automobil al mărcii principale BMW care va fi propulsat de noul motor cu trei cilindri. Acest propulsor, asemenea agregatelor cu patru cilindri, face parte din familia nou dezvoltată de motoare modulare, care cuprinde unităţi uşoare, foarte performante şi eficiente din punct de vedere al consumului, toate fiind echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo.

 

Rolls-Royce Wraith

Wraith beneficiază de ultimele inovaţii tehnologice în materie de lux de la Rolls-Royce: plafonul ”Starlight Headliner”, format din peste 1.300 de LED-uri, care dau impresia că deasupra capetelor celor din maşină este un cer înstelat, sau sistemul SAT (Satellite Aided Transmission), care adaptează maşina în funcţie de tipul de teren şi relief care urmează pe drum.

 

Motorul V12 de sub capotă are o capacitate cilindrică de 6,6 litri şi dezvoltă o putere maximă de 633 CP, precum şi un cuplu motor maxim de 800 Nm. Motorul transmite puterea roţilor spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte, având un demaraj de la 0 la 100 km/h în doar 4,2 secunde. Caroseria lui Rolls Royce Wraith este voluminoasă, având o lungime de aproape 5,3 metri. Cele două portiere rămân fidele principiului deschiderii spre spate, asigurând un acces facil la cele două fotolii din spate. Wraith are ampatamentul de 3,11 metri.

 

Primul BMW Service - Advanced Body Repair în România

Anul 2014, pe lângă aniversarea a 20 de ani de BMW în România mai marcheaza o premieră şi anume: primul service BMW autorizat pentru reparaţii de vopsitorie şi tinichigerie, localizat în showroom-ul Automobile Bavaria din Otopeni. Dotat cu noi tehnologii şi soluţii de reparaţii ultramoderne noul service BMW asigură cel mai bun standard de calitate şi siguranţă, dar şi soluţii inteligente, mai accesibile şi mai rapide.

 

Investiţia necesară pentru a respecta standardele Advanced Body Repair include echipamente pentru reparaţii în aluminiu, noi metode de niturire şi lipire în locul metodelor tradiţionale de sudură pentru anunite părţi ale caroseriei şi soluţii „spot repair” sau „smart repair”. Acestea din urmă presupun reparaţii deosebit de precise, fără a mai fi necesare abordări mai costisitoare precum vopsirea integrală a unei piese sau schimbarea acesteia.

 

Premiere BMW în România de-a lungul anilor

Din 1994 până astăzi Automobile Bavaria a lansat cele mai de populare modele BMW în România precum: BMW Seria7 (E38) în anul 1994, BMW Seria 5 (E39) în 1995, BMW Z3 – 1996, BMW R1200C în 1997, BMW Seria 3 (E46), BMW M5 (E39) – 1998, BMW X5, BMW Z8 în 1999, BMW Compact (E46), BMW M3 în 2000, noul MINI în 2001, BMW Seria 7 (E65), BMW Z4 (E85) în 2002, BMW X3 (E83), BMW Seria 5 (BMW E60) în 2003, BMW Seria 1 (E87), ROLLS-ROYCE PHANTOM în 2004, BMW Seria 3 (E90), BMW M5 (E60), BMW M6 (E63) în 2005, BMW Z4 M COUPE, BMW M6 CABRIO în 2006, BMW X5 (E70), BMW Seria 1 Coupe în 2007, BMW Seria 7 (F01), BMW X6 (E71) în 2008, BMW X1, BMW Seria 5 GT , BMW Z4 în 2009, BMW Seria 5 (F10), BMW X3 (F25), BMW Seria 6 Cabrio în 2010, BMW Seria 1 (F20), BMW M6 în 2011, BMW 6 GRAN COUPE , BMW Seria 3 (F30) în 2012, BMW X5 (F15), BMW Seria 4, BMW 3 GT, BMW Seria 2 , MINI Paceman în 2013, BMW i3, i8, BMW M3/M4, BMW X4, BMW Seria 4 Gran Coupe în 2014.

 

 

Automobile Bavaria Group este cea mai mare rețea de dealeri BMW din România şi deține alte centre în Germania. Pe plan local, grupul comercializează autoturisme BMW, MINI, noi şi rulate, motociclete BMW, Husqvarna, noi şi rulate, deţine singurul service Rolls-Royce pe o rază de 1.000 de kilometri. Prin rețeaua MHS Truck & Bus este importatorul și distribuitorul camioanelor MAN şi al autobuzelor Neoplan în România.

 

BMW Group este unul dintre cei mai mari producători de autoturisme şi motociclete la nivel mondial, operează 25 de unităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi este reprezentat printr-o reţea de dealeri cu acoperire în 140 de state ale lumii.